Sevilla (9. 5. – 3. 6. 2022)

1.den

Milý blogu,

Naše cesta začala v 8:30 na letišti v Praze, kde jsme se všichni sešli před terminálem, a dále jsme společně čekali na odbavení. Kufry nám zvážili, danou gramáž kufrů jsme všichni splnili a díky tomu i naše peněženky přežili.

Náš let byl bez problémů a my kolem 12. hodiny přiletěli do Barcelony.

Z Barcelony jsme odlétali v 16:30 směr Sevilla, kam jsme dorazili před 6. hodinou. Společně jsme se vydali pro zavazadla, cesta k nim byla dobře značená a my je během chvíle našli. Z letiště jsme to namířil přímo k taxikům, kteří nás odvezli na náš byt. Zde na bytě je nás 8 holek a jeden spolubydlící z Japonska, který má teď v bytě 8 českých holek. Chudák kluk!

Posledním plánem byl nákup, ovšem jsme rychle zjistili, že v neděli jsou všechny velké supermarkety zavřené, koupili jsme tedy ve večerce vše potřebné, udělali večeři a následně jsme se šli vysprchovat.

Zalehli jsme do postelí natěšení na další den plný sluníčka a zábavy.

2.den

Ráno jsme probudili natěšení na nové prozkoumávání. Seznámili jsme se s naším novým spolubydlícím Sejou z Japonska a šli prozkoumávat okolí. Ve 3 jsme se sešli s naší koordinátorkou Aničkou, zjistili jsme veškeré informace a adresy našich pracovišť. Večer jsme zavítali se sousedy z Erasmu do ulic Sevilly.

3.den

V úterý započala naše praxe, někteří už se vrhli do práce a pár z nás se teprve seznamovalo s prostředím. Odpoledne nás navštívil výměnný student z Německa, který perfektně rozuměl anglicky.

4.den

Čtyřka nutričních terapeutů se konečně vrhla do práce, kde bohužel část z nás narazila na komplikace a musela změnit pracovní prostředí, praxe ostatních naštěstí proběhla bez problémů. Počasí nám přeje, nikde ani mráček a tudíž jsme se vydali do historického centra. Ochutnali jsme speciality, které nám Španělsko nabízí.

5.den

Před samotným začátkem stáží jsme všechny byly celkem nervózní, ale vše si sedlo a my se zařadily do koloběhu. Na stáži jsme všechny spokojené, využíváme své odborné znalosti a učíme se každý den něco nového. Máme štěstí, že všichni jsou k nám milí a vše se dá krásně vykomunikovat. Zvykáme si na prostředí a těšíme se na další společné zážitky.

L+E+K+T+K+S+P+K

Víkend (6., 7., 8. den)

Nutriční kvarteto vyrazilo v sobotu do zábavního parku Isla Mágica, kde jsme navštívili volný pád, horskou dráhu a vodní skluzavky. Cestou zpátky jsme zažehnuli kola a přes obtížné překážky ve formě lidí jsme dorazili v pořádku domu.

Zbytek naší party strávil v klidu domova a navečer vyrazili do víru města.

V neděli jsme společně udělali dlouho procházku a nachodila 20 km. Cílovou destinací bylo nákupní centrum a samozřejmě restaurace s jídlem. Bohužel jsme zrovna narazili né na nejlepší restauraci, to nás ovšem neodradilo a s poloprázdným břichem jsme doběhl domu na pořádnou večeři.

9.den

Začátek pracovního týdne byl ovšem těžký po víkendu, všichni jsme to ovšem skvěle zvládli. Udělali jsem velký nákup a pustili se do vaření.

Nutriční kvarteto –  bohužel k dané situaci se všichni nenacházíme na stejném zařízení, tři znáš jsme v poradně NUTRYGENTE a jedna na tržnici s kořením. V poradně to funguje stejně jako u nás, vzhledem k jazykové bariéře dostáváme informace až po konzultaci, ke které se pak vyjadřujeme. Poslední z nás neměla takové štěstí, ale snaží se vytěžit maximum.

Pedagogická dvojka – Děvčata se nachází každá v jiné školce, kde je práce zde lehce rozdílná, pracují i s miminky od 6 měsíců. Ovšem zvládají to na jedničku, trénují uspávání, přebalování, krmení a vypraví jim české pohádky, zpívají písničky a učí je české barvy.

Masérská dvojka – Holky se nachází na klinice u fyzioterapeuta, mimo masérskou práci zde manipulují i s fyzikálními vyšetřeními, které ovšem dobře znají ze svého studia, tudíž mají aspoň nové příležitosti.

10., 11., 12. den

Za poslední dny jsme všichni strávili dopoledne ve svých zaměstnáních a věnovali se svému povolání. Odpoledne jsme prozkoumávali poslední části města jako jsou Plaza de Toros, Setas de Sevilla a Real Alcázar.

Samozřejmě jsme i zkoušeli dobroty, které Španělsko nabízí.

13.den

Pro nutriční kvarteto přichází závěr stáže, tudíž dnes den trávíme odpočinkem a balením natěšení na cestu zpět domu.

Zbytek party se nachází uprostřed stáže a chystají se navštívit město a posedět při příjemné večeři.

14. a 15. den

Čtyřka nutričních terapeutek se s námi rozloučila a bezpečně se dopravila domu a naše čtveřice se vydala k moři do města Cádiz. Společně s polskými studenty jsme se pokochali krásami města a zbytek dne jsme strávili u oceánu, který byl velmi studený. Ačkoliv nám počasí nepřálo a bylo zataženo, i tak se některé z nás dokázaly spálit. DOPORUČUJEME SE MAZAT!

Neděli jsme strávili s naším spolubydlícím Seiyou. Navštívili jsme podmořský svět v Seville a den jsme zakončili v místní restauraci a začali se připravovat na další pracovní den.

16. den

Do týdne jsme vstoupily odpočaté a s pozitivní náladou. Maserská dvojka (Pája a Kačka M.) se vydala metrem na své pracoviště rehabilitace ALZUR, kde využívají nových příležitostí a učí se masírovat s ultrazvukem a elektrickými baňkami. Na pracovišti jsou na ně všichni velmi milý a přes částečnou jazykovou bariéru ochotni jim kdykoliv pomoci.

17. den

Pedagogická dvojka (Sára a Kačka D.) se vydala na svá pracoviště do Escuela infantil kindergarten Jardilín a do Escuela infantil Full moon. V mateřských školách se nachází děti od 4 měsíců do 3 let. V mateřské škole děti tráví dny hudebními, výtvarnými, pohybovými a ekologickými aktivitami a odpočinkem. Na pracovištích se nám líbí a i přes velkou jazykovou bariéru jsou na nás všichni milý.

18. den

Po dalším pracovním dni jsme se vydali do nákupního centra Plaza Nervión, kde jsme nakoupili suvenýry pro rodiny a navštívili Taco Bell. Po náročném dni znavené z práce, uspávání dětí  a nakupování, si Sára vyžádala masáž od profesionální masérky Pájy, která ji ulevila od bolesti.

19. den

Čtvrteční ráno jsme se rozloučili a vydali jsme se na cestu do práce, která každé zabere maximálně 30 minut. K Sáře do mateřské školy zavítal fotograf a nafotil všem třídní fotky. U ostatních proběhl den v poklidu a bez jakýchkoliv zádrhelů.

20. Den

Pátek jsme všechny strávily pracovně. Po práci jsme společně se Seiyou navštívili večerní ulice v Seville.

21. a 22. Den

Víkend jsme započali výletem do města Mazagón, kde jsme většinu dne strávili na tamní pláži. Na pozdní oběd jsme se vydali do místní restaurace na pláži a ochutnali jsme španělské speciality.
Také jsme se rozhodli navštívit známou vyhlídku Setas de Seville, která se nachází v centru města.

23. – 27. Den

Tímto začíná náš poslední týden a my se pomalu, ale jistě připravujeme na cestu domu, loučíme se na pracovištích a s kamarády a dokupujeme poslední suvenýry. V týdnu jsme oslavili narozeniny našeho kamaráda Seiyi a navštívili ještě několik míst v Seville.

28. Den

Dnes je náš poslední den, který jsme strávili balením, loučením s přáteli a odpočinkem. I přes větší komplikace jsme se dokázali dostat na letiště a bez dalších komplikací dorazili do České republiky.

Děkujeme, že jste četli náš blog