Paola (24.4 – 6.5. 2022)

23.04.2022 (sobota)

Zdravíme čtenáře blogu Erasmus.
V sobotu 23.04.2022 jsme ve večerních hodinách přistály na Maltě, kde se zúčastníme čtrnáctidenní odborné stáže.

24.04.2022 (neděle)

Dnes 24.04. jsme dopoledne vyrazily do Valletty, kde jsme navštívily památky a poté jely trajektem na ostrov Gozo. Z ostrova jsme se dále přepravily výletní lodí na ostrov Comino do Modré laguny. Vykoupaly jsme se v moři a poté se vrátily na ubytování.

Ozveme se zítra, s pozdravem: Barča, Naty, Káťa, Alice a paní učitelka Chambers

25.04.2022 (pondělí)

Zdravíme čtenáře blogu z druhého dne naší stáže.

Dnes ráno jsme poprvé navštívily školu M CAST, kam budeme v průběhu této stáže docházet. Pan ředitel oddělení Erasmu nám odprezentoval informace o Maltě, poté jsme prošly školou a ukázaly si, kde vše najdeme. Velmi nás zaujaly rozdíly mezi školou MCAST a naší školou.

Cestou ze školy jsme se stavily ve městě Fgura a tam udělaly veliký nákup. Dorazily jsme na ubytování, uvařily si oběd a vyrazily jsme na výlet. Jely jsme do Valletty, odkud nám jel autobus na krásnou památku Dingli Cliffs. Útesy se nám líbily. Byla to fajn procházka a opět krásná podívaná.

Den jsme si užily, daly si dobrou večeři a připravily se na další den. Líbí se nám tu.

S pozdravem Barča, Naty, Alice, Káťa a paní učitelka Petra

26.04.2022 (úterý)

Dnes jsme se poprvé zúčastnily výuky v místní škole MCAST, zapojily jsme se mezi žáky, kteří jsou na stejné úrovni jako my. Výuka probíhala ve dvou blocích, na začátku nás rozdělili do čtyř skupin, ve kterých jsme pracovali. Tématem výuky bylo mateřství. Každá skupina měla za úkol nastudovat jednu fázi. Součástí každé skupiny byla zdravotní sestra, která předávala své zkušenosti z praxe. Ve skupině jsme pročetli online materiály a poté přišel ověřovací kvíz, také online formou. Součástí úkolu každé skupiny bylo vypracovat prezentaci na jednotlivou fázi. V druhém bloku výuky každá skupina odprezentovala svoji fázi a tím poskytla informace ostatním. Ve škole se nám líbilo a těšíme se, co nového se naučíme další dny.

Naobědvaly jsme se ve škole, tudíž jsme si jen domů odvezly věci a poté vyrazily na pláž Marsaskala. Prošly jsme okolí, pokochaly se krajinou a zakončily to večeří v restauraci na pobřeží.

S pozdravem Káťa, Barča, Alice, Naty a paní učitelka Petra

27.04.2022 (středa)

Zdravíme všechny čtenáře, dnes jsme se zúčastnily teoretické výuky. Výuka byla opět rozdělena na dva bloky. V prvním bloku bylo tématem cévkování. Toto téma jsme již v ošetřovatelství probíraly, tudíž pro nás byla výuka srozumitelnější než včera. Bylo pro nás přínosné vidět drobné rozdíly ve výuce. Druhý blok byl zaměřen na epidemiologickou revoluci, demografickou revoluci a populaci na Maltě. Dozvěděly jsme se spoustu nových informací. Oba bloky byly zajímavé.

Po škole jsme vyrazily do hlavního města Valletta. Tam jsme navštívily Katedrálu La Valletta (St John). Dostaly jsme mini tablet se sluchátky, ve kterých jsme poslouchaly informace o katedrále. Bylo to pěkně zpracované. Po návštěvě katedrály, jsme podnikly plavbu lodičkou z Valletty, okolo tří měst- Vittoriosa, Senglea a Cospicua. Vystoupily jsme na druhé straně a cestu domů spojily s procházkou. Doma jsme si jen uvařily večeři a odpočívaly. Byl to náročný, ale skvělý den.

S pozdravem Naty, Barča, Káťa, Alice a paní učitelka Petra 🙂

28.04.2022 (čtvrtek)

Dnešní výuka se opět rozdělila do dvou bloků. V prvním bloku si třída ve skupinách připravila prezentaci na téma soucit k pacientovi. Každá prezentace obsahovala rozhovor mezi pacientem a sestrou, žáci měli ukázat jak sestra nejlépe vyjádří soucit, např.: mladá pacientka se po těžké nehodě nemohla sama najíst. Úkolem bylo odprezentovat nejlepší možný přístup a intervence od zdravotní sestry. Na konci každé prezentace udělali analýzu práce a kantorka jim poskytla zpětnou vazbu. Druhý blok byl stejný jako včera – epidemiologie.

Dnes už na sobě začínáme pociťovat únavu, tudíž jsme po škole jen jely nakoupit a domů. Uklidily jsme, uvařily a odpočívaly.

S pozdravem Alice, Barča, Naty, Káťa a paní učitelka Petra

29.04,2022 (pátek)

Zdravíme čtenáře, dnes jsme se zúčastnily výuky, která se dělila do dvou bloků. V prvním bloku jsme pokračovali v cévkování, dokončili jsme téma teoreticky a příští týden zkusíme prakticky. Druhý blok obsahoval pokračování prezentací ze včera (soucit k pacientovi).

Po škole jsme zůstaly v Paole a šly se podívat na největší kostel Malty- Kristu Re. Také jsme si koupily něco pěkného na sebe, prošly jsme okolí a zakončily to rozlučkovou večeří s paní učitelkou Chambers, která zítra odlétá. Den jsme si užily. Zítra máme celodenní výlet, proto se musíme pořádně vyspat 🙂

S pozdravem Barča, Alice, Káťa, Naty a paní učitelka Petra 😘

30.04.2022 (sobota)

Ahoj všichni, zdravíme čtenáře 🙂

Dnes ráno jsme vyrazily do Paoly na snídani a podívat se po obchodech, poté jsme jely do Valletty, odtud jel autobus do největšího aquaria na Maltě. Dorazily jsme kolem 13 hod., v aquariu se nám moc líbilo, nejvíce nás zaujal tancující rejnok. Nikdy jsme v tak velkém aquariu nebyly. Daly jsme si pozdní oběd v místní restauraci a poté jely zpět do Valletty, kde jsme nakoupily suvenýry. Cestou domů jsme se stavily v supermarketu pro pár maličkostí. Chtěly jsme po náročném dni v klidu dojet domů, ale autobus nám nezastavil tam, kde jsme zvyklé, proto jsme musely pár kiláčků dojít pěšky. Teď je 20:00 a my už jen čekáme až přiletí paní učitelka Hana Drábková, která vystřídá paní učitelku Petru Chambers, která dnes odletěla.

S pozdravem Natálka, Barunka, Alička a Kačenka

01.05.2022 (neděle)

Zdravíme všechny čtenáře, dnes ráno jsme se probudily do deštivého počasí, tudíž se nám moc nechtělo vstávat. V 11:00 jsme se sešly s Christianem (koordinátor Erasmu) a jeho manželkou v kavárně Café Riche, kde jsme se nasnídaly, daly si kafíčko a poté jsme vyrazily na prohlídku historickým městem Birgu. Viděly jsme spoustu zajímavých památek. Nejvíce se nám libíly Ditch gardens. Cestou domů jsme navštívily trhy, které pořádala St Edwards college. Koupily jsme si místní homemade výrobky. Procházkou jsme došly domů a po krátkém odpočinku jsme vyrazily do Valletty, kde jsme se pokochaly večerním městem a zakončily to večeří. Den byl i přes špatné počasí nádherný.

S pozdravem Naty, Alča, Barča, Káťa a paní učitelka Hana Drábková

02.05.2022 (pondělí)

Zdravíme všechny čtenáře z osmého dnu naší stáže. Pondělí mají zdejší žáci samostudium, tudíž jsme měly prostor na celodenní výlet. Ráno jsme vyrazily do Valletty, tam jsme se podívaly do zahrad a po dalších památkách, poté jsme počkaly na trajekt Fast Ferry, kterým jsme se přepravily na ostrov Gozo do přístavu Mgarr. Na ostrově jsme navštívily hlavní město Victorii, tam jsme prošly historické centrum a naobědvaly jsme se. Poslední zastávkou dnešního dne byla pláž Ramla bay, kde jsme se slunily a koupaly. Pak už jsme se jen vrátily na ubytování a připravily se na další den. Den se nám moc líbil, užily jsme si poslední volný den 🙂

S pozdravem Bára, Naty, Alice, Káťa a paní učitelka Hana

03.05.2022 (úterý)

Dobrý den čtenáři, dnes jsme se vyspaly do růžova. Těšily jsme se do školy, protože nás čekala praktická výuka cévkování. Zaujaly nás rozdíly mezi výukou tu a výukou u nás v České republice. Myslíme si, že naše postupy jsou praktičtější, například příprava pomůcek a spolupráce mezi asistující sestrou a sestrou, která zavádí katétr.

Po škole jsme si jely domu odvézt věci a poté jsme vyrazily na nejhezčí pláž tady v okolí – Rinella Bay. Tam jsme se chvíli opalovaly a užívaly si. Chtěly jsme navštívit i jinou pláž tudíž jsme se vydaly na pláž St George’s Bay. Tam jsme byly déle, dokonce jsme se i koupaly. Od našeho ubytování byla pláž daleko, musely jsme přestupovat ve Fguře, tak jsme alespoň nakoupily potraviny na zbylé dny. Poté jsme dorazily domů. Uvařily jsme si večeři a odpočívaly. Šly jsme dnes spát dřív, protože už jsme unavené.

S pozdravem Káťa, Alča, Bára, Naty a paní učitelka Drábková 😊

04.05.2022 (středa)

Zdravíme věrné čtenáře blogu Erasmus. Dnešní výuka začala prvním blokem, ve kterém vyučující rozdělila třídu do 4 skupin. Každá z nás se přidala do jedné skupiny, ve kterých jsme tvořili prezentace na téma mental health. Tématem druhého bloku bylo public health, konkrétně problematika alkoholismu. Tentokrát jsme si vytvořily vlastní českou skupinu, ve které jsme udělaly prezentaci. Tu jsme na konci bloku odprezentovaly učiteli. Myslíme si, že se nám to povedlo.

Rovnou ze školy jsme vyrazily do historického města Mdina. Prošly jsme si krásnými Howard gardens a šly jsme směrem do centra města. Cestou jsme si daly oběd v místní restauraci. Pokračovaly jsme v cestě, když v tu chvíli nás zarazila ochranka, z důvodu natáčení scén do filmu Napoleon. Viděly jsme herce v krásných kostýmech, rekvizity a spoustu kamer. Skvělá náhoda, nic takového už asi nikdy neuvidíme. Bylo to zajímavé odpoledne.

S pozdravem Naty, Barča, Káťa, Alice a paní učitelka Hana Drábková

05.05.2022 (čtvrtek)

Zdravíme čtenáře. Dnešní výuka začala přednáškou, ve které jsme probíraly s paní učitelkou Dorien zásady komunikace s pacientem. V obědové pauze jsme zašly za Doreen (ředitelka zdravotnické školy), se kterou jsme se rozloučily už dnes, protože odjela na dovolenou. Po obědové pauze začala přednáška od pana učitele Josepha z předmětu public health, tématem bylo stárnutí populace a péče o ni. Na konci přednášky jsme si opět udělaly práci ve skupině na téma úzkost, tu jsme na konci hodiny odprezentovaly.

Po škole jsme vyrazily do prehistorické jeskyně Ghar Dalam. Součástí jeskyň bylo muzeum, kde jsou vidět kosti prehistorických zvířat a také zahrada vzácných rostlin. Prošly jsme si jeskyní, podívaly se na prehistorické malby a na krápníky. Poté jsme jely omrknout pláž Pretty Bay, kam plánujeme jet zítra. Cestou domů jsme se zastavily ve Vallettě pro pár posledních suvenýrů. Tento den jsme zakončily společnou večeří na ubytování. Dnešní den byl super.

S pozdravem Barča, Káťa, Naty, Alice a paní učitelka Hana 🙂

06.05.2022 (pátek)

Zdravíme čtenáře z posledního školního dne. Dnešní výuka začala tím, že jsme se šly rozloučit s Christianem, předaly jsme mu malou pozornost a udělaly si společnou fotku. Před prvním blokem jsme předaly dárky třídě a paní učitelce Haně. Měli z toho radost, potěšilo nás to. Tématem prvního bloku bylo prezentování prací, které si třída ve středu připravila ve skupinách, téma: mental health. V obědové pauze jsme naposledy navštívily školní kantýnu, naobědvaly se a připravily se na druhý blok s Dorien. Blok navazoval na včerejší téma – verbální a neverbální komunikace. Se všemi jsme se rozloučily a opustily školu.

Po škole jsme vyrazily do San Anton gardens, které nám doporučili naši místní spolužáci. Volně tam pobíhali kohouti, pávi a kachny. Bylo to nádherné, tak jsme se tam i navečeřely. Poslední společná večeře. Dorazily jsme na ubytování a už jen balily kufry, ať zítra ještě někam můžeme vyrazit 🙂