Paola (10. 3. – 24. 3. 2024)

Dobrý den, jsme studentky 3. ročníku, oboru Diplomovaná všeobecná sestra. Dostaly jsme možnost vyrazit na stáž na Maltu. Pojďte s námi prožít naši cestu.

1. den – Naše cesta započala v neděli 10. 3. 2024. Odlétaly jsme v 6:00 z letiště v Praze. S jedním přestupem v Amsterdamu jsme  v odpoledních hodinách dorazily na místo  našeho pobytu. Po příletu jsme všechny byly trochu unavené, ale i přesto jsme se vydaly prozkoumat okolí. Bydlíme ve městě Pieta, které se nachází nedaleko hlavního města Valletta.

2. den – V pondělí 11. 3. nás čekal první den školy. Po příjezdu do areálu školy jsme se vydaly hledat kancelář Erasmus, kde nás příjemně přijali, rozdali dárky s logem školy a provedli celým kampusem. Později nás vedoucí katedry zavedla do hodiny a představila nás třídě se kterou strávíme celý náš pobyt. Právě probíhala přednáška o hydrataci, jelikož celý nadcházející týden se tímto tématem budeme zabývat. Hráli jsme různé vědomostní kvízy na toto téma a pak jsme byly rozděleny do skupin. Ve skupinách jsme zpracovávali různá témata a pak je před třídou prezentovali. Škola končila ve 14:00. Poté jsme se vydaly vstříc hlavnímu městu až do večerních hodin.

3. den- V úterý jsme si ve škole opakovaly znalosti z předmětů jako je psychologie, komunikace, pediatrie a gynekologie. Hodinu jsem začali hraním kvízů, poté paní učitelka vykládala danou látku a snažila se vše vysvětlovat. Po škole jsme se znovu vydaly prozkoumávat Maltu. Tentokrát jsme vyrazily do města St. Julians.

4. den – Ve středu ve škole probíhal den hydratace. Spolu se spolužáky jsme ve stánku připravovali smoothie, měřili tlak, BMI a zjišťovali jsme zda je v pořádku příjem a výdej tekutin. Akce se mohli zúčastnit studenti se všech fakult v areálu školy. Odpoledne jsme popojely více na sever Malty a navštívily město  St. Pauls Bay, kde jsme navštívily místní akvárium a obdivovaly krásy místní přírody.

5.den – Ve čtvrtek 14. 3. jsme ve škole měly přednášku ohledně psaní prací, kterými studenti na škole zakončují jejich studium. Povídali jsme si o kvalitativním a kvantitativním výzkumu a dalších zajímavých tématech. Po škole  jsme opět vyrazily do Valletty.

6. den- V pátek 15. 3. měla naše třída den určený k samostudiu a my jsme měly možnost cestovat po Maltě. Vyrazily jsme autobusem do rybářského městečka Marsaxlokk, kde jsme nasedly na loďku a dojely k nedalekým útesům a krásnému St. Peter’s Pool. Projížďka trvala asi hodinu a po návratu jsme si ještě prošly přístav.

7. den- Sobota 16. 3. byla opět ve znamení cestování. Vyrazily jsme autobusem na sever ostrova do přístavu Cirkewwa a vydaly se trajektem na ostrov Gozo. Prozkoumaly jsme jeho hlavní město Victoria a navštívily jsme krásnou písčitou pláž Ramla Bay. Z ostrova Gozo jsme se loďkou vydaly do Blue Lagoon na ostrůvku Comino, kde se nám také moc líbilo. Loďka nás později odvezla na Maltu a autobusem jsme jely domů zpět do Piety.

8. den- V neděli 17. 3. jsme po obědě vyrazily na Dingli Cliffs, kde jsme se kochaly výhledem na útesy a sluníčkem. V tento den se také slavil svátek sv. Patrika, a tak jsme večer vyrazily do ulic, kde se konaly velkolepé oslavy.

9. den – V pondělí 18.3. jsme byly ve škole, výuka byla od 8:30-14:00. Předmětem výuky byly ošetřovatelské postupy. Po škole jsme měly odpočinkový den s malou procházkou, po návratu na apartmán jsme pracovaly na svých absolventských pracích.

10. den – V úterý 19.3. byl svátek sv. Josefa, proto jsme měly ve škole den volna. Takže jsme vyrazily na pláž Golden Bay a užívaly jsme si sluníčka a moře.

11. den – Ve středu 20.3. jsme byly ve škole, kde mezi sebou studenti sdíleli své zkušenosti ze souvislých praxí, dostávali také zpětnou vazbu od učitelů. K večeru jsme se vydaly obdivovat noční Vallettu a navečeřely jsme se v tradiční místní restauraci.

12. den – Ve čtvrtek 21.3. jsme měly poslední den školy, paní profesorka na výzkum v oše. nás pustila dříve, aby jsme si stihly vyzvednout vše potřebné a se všemi se rozloučily. Po škole jsme měly odpočinkový den a vyrazily jsme na krátkou procházku do Sliemy.

13. den – V pátek 22.3. dopoledne jsme se nasnídaly, nachystaly jsme si svačiny a vyrazily jsme na blue Grotto. Odtud jsme se přemístily na st. Peter’s Pool, kde jsme si smočily nožky a načerpaly energii ze sluníčka. Večer jsme s děvčaty šly na večeři do italské restaurace v st. Julian’s. Odkud jsme poté podstoupily šestikilometrovou procházku zpět do Piety.

14. den – V sobotu 23.3. dopoledne jsme se vydaly na výpravu do vesničky Pepka námořníka. Poté jsme došly na nedalekou písečnou pláž, kde jsme strávily kousek odpoledne. Z pláže jsme se poté vydaly navštívit městečko jménem Mdina, kde jsme si nakoupily ve zdejších suvenýrech dárečky pro naše blízké. Večer po návratu na apartmán jsme si už začaly balit.

15. den – V Neděli 24.3. jsme si daly budíka na zabijáckou čtvrtou hodinu ranní a vyrazily na dlouhou cestu zpět domů.

Tímto se s Vámi milí čtenáři loučíme,

Vaše Verča, Pája, Káťa a Eliška.