Meppel (13. 5. – 7. 6. 2019)

PRVNÍ TÝDEN

Dne 12.5.2019 jsme dorazily do Meppel’s Inn, kde na nás čekali Harm Jan s Wimem, poté jsme se ubytovaly a vyrazily na průzkum města.

První věc, která nás zaujala, byl velký rozdíl mezi Meppelem a Mostem.  Meppel je klidné, pěkné město s krásnou přírodou a stejnými cihlovými domy.

V pondělí 13.5.2019 jsme si hned ráno vyzvedly svá kola a večer nás čekala uvítací večeře, která probíhala v přátelském duchu a dozvěděly jsme se zde další informace o našem pobytu. Všichni, se kterými jsme se setkaly, byli milí, laskaví a ochotní.

První den stáže začal v úterý 14.5.2019, kde nás Najib seznámil s každým oddělením radnice a představil nám některé zaměstnance, kteří byli velmi ochotní nám pomoci během naší stáže.

Ve čtvrtek večer 16.5.2019 jsme se zúčastnily Rady města, která se týkala spolupráce mezi městy Meppel a Most a dalších záležitostí města Meppel.

V pátek 17.5.2019 jsme s Najibem navštívili několik organizací, které se starají o lidi, kteří nemají práci nebo nemohou vykonávat určitý druh práce. V těchto institucích je mnoho zájmových kroužků pro různé věkové kategorie.

V sobotu 18.5.2019 jsme se poprvé setkaly s Bartem, který nám zajistil prohlídku kostela i s vyhlídkou na město, odpoledne jsme navštívily Music festival v Mepplu, který probíhal po celý den a večer jsme byly pozvány na koncert vokálové kapely The Gents.

V neděli 19.5.2019 kolem 10 hodiny ranní na náš čekala Sophie, která nás doprovázela do městečka Lisse, kde se nachází Keukenhof gardens. Keukenhof gardens jsou jedni z největších zahrad v Holandsku, kde můžeme spatřit mnoho neobvyklých druhů tulipánů, ale i jiných květin.

DRUHÝ TÝDEN

Druhý týden zde byl plný zážitků a na praxi jsme se dozvěděly spoustu zajímavých informací. Absolvovaly jsme rozhovory týkajících se školství, turismu a organizování akcí. Najib nás vzal do jednoho z center pro občany, kde se každé úterý koná veřejné sezení pro občany. Pokud občané mají nějaký problém nebo dotaz, můžou se na setkání dostavit a svůj dotaz vznést k Najibovi nebo přítomnému policistovi.

V sobotu 25.5.2019 jsme navštívily Amsterdam s Bartem a jeho ženou. Náš výlet začal okružní poznávací plavbou po Amsterdamu, poté jsme se vydali k domu Anny Frankové. Prohlídku domu jsme bohužel neabsolvovali, jelikož lístky byly beznadějně vyprodané. Kolem 13 hodiny nás Bart pozval na oběd a poté nás čekala prohlídka muzea Madame Tussauds. Po Madame Tussaunds jsme měli dvouhodinový rozchod. Dalším naším cílem bylo Rijksmuseum, kde dříve stál nápis I amsterdam. Tento výlet jsme zakončili večeří v Italské restauraci.

Následující den v neděli 26.5.2019 nás vyzvedla Hetty, která nás vzala na výlet do velmi známého městečka Giethoorn. Toto městečko se nachází na vodě. Díky tomu je to nejnavštěvovanější turistická atrakce.

TŘETÍ A ČTVRTÝ TÝDEN
Na praxi jsme měly možnost navštívit policejní stanici, kde jsme mohly vidět celu, policejní auta a různé pomůcky, které policisté používají při zatýkání. Během naší praxi jsme poznaly dívku, která studuje podobný obor jako my, a která byla tak hodná a vzala nás na prohlídku školy. Mohly jsme se zúčastnit jedné její hodiny, která se týkala dědického práva.

Poslední víkend našeho pobytu jsme využily k dalšímu výletu do Amsterdamu, kde jsme se jen procházely po městě a poté šly nakupovat. V neděli jsme podnikly cestu do Haagu, kde jsme navštívily muzeum Madurodam. V tomto muzeu se nachází miniatury známých nizozemských památek. Náš den jsme zakončily na pláži, kde jsme relaxovaly a užívaly si výhled na moře.

Poslední týden jsme se převážně připravovaly na naší závěrečnou prezentaci a na cestu domů.

Jsme vděční, že jsme mohly být součástí programu Erasmus+. Čas, který jsme tu strávily velice rychle utekl a moc jsme si ho užily. Tento pobyt nás obohatil o mnoho zajímavých zkušeností do našeho budoucího života a nikdy na něj nezapomene.

Dominika Kočendová a Zuzana Nováková

THE END

První týden

Dne 12.5 jsme přijeli do Meppelu okolo 13:00 hodiny. Zde nás přivítal Wim a Harm Jam. Majitelé nás provedli po hotelu a ubytovali. Zbytek dne jsme měli na vybalování, rozkoukávání a odpočinek.

V pondělí 13.5 jsme si ráno šli vyzvednout naše kola, parťáky na náš měsíc tady. Po obědě nás Wim a Harm Jam provedli po městě. Večer nás pozvali na uvítací večeři, kde jsme se seznámili s ostatními lidmi, kteří nás celou stáží budou provázet. Večeře proběhla v milém prostředí a moc jsme si to užili!

V úterý jsme měli první pracovní den v Berghorstu ve Staphordu (Domov důchodců), kam nás doprovodil Harm Jan. Seznámili jsme se s Hermien , která nás má v práci na starosti. Hermien nás hned mile překvapila její ochotou a zájmem nás něco naučit! Celý personál i klienti jsou velice milý a přátelský, za což jsme moc vděční.

Dne 16:5 ve čtvrtek jsme šli poprvé na Drenthe college , kde se nás ujmuly dvě studentky ,který s námi chodí do třídy. Celkově jsme ve škole strávili 6 hodin. Strašně se nám tam líbilo a bavilo nás to, protože všichni učitelé i studenti se k nám chovali velice mile a vše nám překládali do angličtiny. Škola je strašně veliká, ale díky Yris jsme nebloudili.

V sobotu 18.5 jsme se poprvé setkali s Bartem, s hlavním organizátorem této stáže. Bart nás vzal na věž kostela odkud je vidět celý Meppel. Večer nás pozval na koncert „The Gents“, který se konal uvnitř kostela.

V neděli jsme se ráno vydali do Keukenhofu se Sophii, která na nás čekala na vlakovém nádraží. Jedná se o jednu z největších tulipánových zahrad v Holandsku. Všichni jsme si to náramně užili, protože i Sophie tam byla poprvé. Myslím si, že tato zahrada stojí za návštěvu. Nacházejí se tam tulipány, ale i ostatní květiny všech velikostí a barev. Když jsme se vrátili domů, šli jsme se Sophii do nejlepší restaurace v Meppelu. Menu se skládalo z několika chodů, které byly vytvořeny z různých surovin a tvořily tak jiné a zajímavé chutě. Během večera jsme Shopii učili česká slova a ona nás některá holandská. Tento den jsme si užili velice zábavy jak v Keukenhofu tak i na večeři.

Druhý týden

Druhý týden tady jsme začali zase v práci. Kde jsme se dozvěděli nové informace jak tu spousta věcí fungují jinak než v ČR. V práci nás navštívila Catharina, která s námi probrala naší praxi, školu a volný čas. Ve čtvrtek nás čekal další den ve škole, kde na nás čekala Yris a její kamarádky. Byl to další zajímaví den v této škole. Učitelé byli velice ochotní a vše nám vysvětlovali i anglicky.

Tento týden byl taky plný mnoha zážitků. V sobotu 25.5 jsme navštívili hlavní město Amsterdam společně s Bartem a jeho manželkou. Po příjezdu do Amsterdamu nás Bart pozval na kafe, poté jsme se vydali na prohlídkovou plavbu lodí. Dále jsme navštívili dům Anny Frankové. Zašli jsme na malý oběd, na který nás pozval Bart. Po obědě jsme se vydali do muzea Madame Tussauds, kde jsme viděli mnoha známých figurín herců, zpěváků a politiků. Po prohlídce muzea jsme měli dvouhodinový rozchod, který jsme s Eliškou využili na nákup suvenýrů a procházení menšími uličkami Amsterdamu. Náš poslední cíl byl navštívit „museumsquare“, kde stojí národní museum, krásný maličký parčík a kdysi i bývalý nápis I AMsterdam. Náš výlet v Amsterdamu jsme zakončili báječnou večeří v italské restauraci.

V neděli 26.5 jsme vyrazili do malého města Giethoorn, kam nás vzala Hetty. Městečko stojí zcela na vodě, takže je velice známe a navštěvované turisty. Zde jsme také měli projížďku lodí, poté jsme si městečko prošli pěšky. Je to velice zajímavé místo a stojí za návštěvu.

Třetí týden

Náš předposlední týden zde. Tento týden jsme měli trošičku volnější, jelikož jsme dostali v úterý volno v práci a ve čtvrtek byl státní svátek. Využili jsme tyto dva dny k odpočinku a relaxaci. V práci nás, ale i tak čekali náročné dny plné nových zkušeností. Ovšem víkend byl zase výletový. V sobotu 1.6 se holky vydaly znovu do Amsterdamu na nakupování. V neděli 2.6 jsme jeli navštívit Haag největší město Holandska, zde jsme s Eliškou prošli především politické památky, díky kterým je toto město známé. Prošli jsme si i nákupní uličky, zašli na oběd. Ale náš výlet do Haagu byl hlavně kvůli moři. U moře jsme strávili zbytek dne a moc jsme si to užili. Byl na to krásný den, sluníčko svítilo a my odpočívali na pláži. V moři jsme byli jen po kolena, protože na nás bylo moc studené, ale místní obyvatelé se i koupali. Bohužel jsme si nikdo nevzal krém na opalování a nenapadlo nás, že to bude až tak opalovat a tak jsme přijeli domů spálení. Ale den nám to nezkazilo, byl to další den plný zážitků  a objevených nových míst. Obecně to byl hlavně náš poslední výlet tady, jelikož před sebou máme už jen jeden necelý týden. Jsme moc rádi, že jsme si návštěvu tohoto města nechali až naposledy, protože nám k tomu i počasí krásně dopřálo.