Málaga (12. 5. – 31. 5. 2024)

1. den

12.5.2024

Naše cesta začala 12.5.2024 na pražském letišti. Cesta letadlem trvala zhruba 3 hodiny a proběhla bez problémů. První překvapení přišlo až po našem příletu do Málagy, kdy na nás naše řidička zapomněla. Po několika neúspěšných telefonátech nám zavolala zpět a my zjistily, že neumí anglicky, což situaci více zkomplikovalo. Krátce po půl jedenácté jsme se dostaly na naše ubytování a po náročné cestě jsme šly spát.

2. den

13.5.2024

Kolem 7. hodiny jsme vstávaly a v 8 jsme vyrazily do jazykové školy Carlos V na uvítací schůzku, protože nám tak předešlý den bylo řečeno po telefonu. Po příchodu do školy jsme ale zjistily, že schůzku máme až zítra, tak jak bylo původně napsáno v mailu. To nám ale nevadilo, protože jsme si mohly rovnou nakoupit, prohlédnout centrum města a pláž.

3. den

14.5.2024

V 10 hodin jsme dorazily na naší schůzku do Carlos V, kde nám byly sděleny potřebné informace a poté nás zavedly na naše pracoviště do školky Escuela Infantil Santa Paula a do fyzioterapeutické kliniky Clinica Alejandro Molina Fisioterapia. Zde jsme měly možnost seznámit se s pracovníky a prohlédnout si prostory. Volné odpoledne jsme strávily na pláži a užívaly si pěkného počasí.

4. den

15.5.2024

První pracovní den začal v 9 hodin na našich pracovištích.

Školka

Ve školce nás zaměstnaly hned po příchodu. Měly jsme možnost nakrmit děti, uspat je a pohrát si s nimi. Byly jsme velmi rády, že po nás nebylo vyžadováno přebalování :). Po prvním dnu stráveném ve školce jsme byly zaskočeny zdejším režimem, který se velmi liší od našeho.

Fyzioterapeutická klinika

Na klinice se mě ujala fyzioterapeutka Irene, která mi vysvětlila jak to u nich funguje. Zjistila jsem, že tato klinika se specializuje na klienty po autonehodách a úrazech. Měla jsem možnost namasírovat pár klientů a pomáhat s ostatními klienty.

Poté jsme se všechny sešly v historickém centru a navštívily jsme pevnost Alcazaba. Okolo páté hodiny jsme si v restauraci daly večeři.

5. den

16.5.2024

Školka

Dnešní ráno začalo velmi příjemně vřelém přivítáním dětí, které si nás z předešlého dne pamatovaly. Denní režim se ničím nelišil od včerejšího. Úkoly jsme měly stejné – krmení, kolébání, utěšování a pomáhání se sebeobsluhou. Praxe jsme si užily a těšíme se na další den.

Fyzioterapeutická klinika

Dnešní den pro mě byl úspěšný, protože se mi povedlo zmírnit otok na koleni jednoho pacienta. Mohla jsem si vyzkoušet práci s ultrazvukem a opět se učit nové věci od Irene.

Po práci jsme se sešly a relaxovaly jsme na pláži.

6. den

17.5.2024

Školka

Dnes proběhlo seznámení s nejmenšími dětmi (0-1 rok). Byla to pro nás úplně nová zkušenost starat se o tak malé děti. Jedna z nás si mohla vyzkoušet utěšování půlročního miminka v náručí, ale marně, protože dítě nepřestalo plakat.

Fyzioterapeutická klinika

Většinu klientů už jsem měla možnost poznat, a proto mi Irene dnes pár stálých klientů svěřila do péče. Mohla jsem se podívat na různá cvičení, která Irene praktikuje a poté si je i vyzkoušet.

Tento týden jsme zakončily ve víru velkoměsta. Zašly jsme si na večeři do italské restaurace a užívaly si večerní atmosféru.

7. den

18.5.2024

Víkend jsme začaly pohodově. Vstávaly jsme okolo 9-10 hodiny a sbalily si věci na pláž. Cestou jsme si zašly na dobrou snídani a pak už následoval jen odpočinek. Pláže jsou tu velmi pěkné, jen moře je ještě trošku studenější než bychom chtěly 🙂 Večer jsme opět strávily v centru města.

8. den

19.5.2024

Dnešní den jsme se rozhodly věnovat povinnostem. Byly jsme nakoupit, uklidily jsme byt, vypraly jsme a věnovaly se škole. Na večer už jsme jen odpočívaly.

9. den

20.5.2024

Začíná nám první celý týden praxí a těšíme se co nám přinese 🙂

Školka

Po užitém víkendu následuje nepříjemné vstávání. Jako každý den jsme dorazily v 9 hodin do školky, kde jsme dnes měly na starost ty nejmenší děti (0-1 rok). Děti byly dnes stejně unavené jako my. Náš dnešní pracovní den zahrnoval krmení, houpání, hraní si s dětmi a uklízení po nich.

Fyzioterapeutická klinika

Dnes jsem musela být velmi opatrná, masírovala jsem totiž klientku, která měla zlomenou kostrč. Klientka je v oblasti kostrče stále velmi citlivá, ale bolest se po každé masáži a magnetoterapii zmenšuje.

10. den

21.5.2024

Školka

Dnešní praxe začaly tím, že nás rozdělily. Jednu k největším dětem (3 roky) a jednu k nejmenším (0-1 rok). Jedna si s nejmenšími dětmi hrála a tancovala s nimi na písničky. Druhá pozorovala, jak si děti nacvičují závěrečný taneček a potom si s nimi hrála.

Fyzioterapeutická klinika

Dnes k nám přišla klientka, která na kliniku už dříve docházela, protože nemohla hýbat palcem na pravé ruce. Podstoupila operaci, která její stav zhoršila, ale to jsme zjistili v průběhu rehabilitace. Není však jisté, jestli jí rehabilitace vůbec pomůže, jelikož šlachy, které zajišťují pohyb palce jsou nečinné.

Kvůli počasí jsme odpoledne nestrávily na pláži, ale prošly jsme si nákupní centra a něco pěkného si koupily.

11. den

22.5.2024

Školka

Dnes jsme byly šokovány hygienickými návyky v naší školce. Při ranním krmení se jedno z nejmladších dětí pozvracelo do svého houpacího lehátka. Látkové lehátko učitelka jen nedbale utřela vlhčeným ubrouskem a poté dala na sluníčko uschnout. Odpoledne se ve stále špinavém lehátku houpalo další dítě.

Fyzioterapeutická klinika

Dnes jsem měla změnu oproti předešlým dnům. Masírovala jsem jednomu klientovi rameno. Poté jsem opět pomáhala Irene.

Po praxích jsme zašly na procházku centrem s našimi německými spolubydlícími (Laurou a Kirou)

12. den

23.5.2024

Školka

Dnešním dnem si troufneme říct, že paní učitelky nepřemýšlí nad organizací pedagogických činností. Při nácviku taneční sestavy děti neměly žádný systém v postavení a paní učitelka dětem taneční kroky nevysvětlovala, ale pouze ukazovala. Toto bylo pro tak malé děti velmi náročné a většina dětí pouze zmateně stála. Na to jsme se jako studentky pedagogické školy nemohly dívat 🙂 a musely jsme zasáhnout. Je škoda, že když už s dětmi něco chtějí dělat, nedělají to pořádně.

Fyzioterapeutická klinika

Dnes jsem opět mohla udělat masáž na zmírnění otoku kolene. Čím déle můžu dělat masáže proti otokům, tím mi to jde lépe a jsem ráda, že jsem se to tu mohla naučit.

Odpoledne jsme si koupily oběd a snědly si ho na pláži.

13. den

24.5.2024

Školka

Ráno začlo stejně jako každé, ale dopoledne se konala oslava 3. narozenin jednoho z dětí (Gabriel). Třídu jsme s paní učitelkami vyzdobily balónky, připravily stůl pro děti a rozdaly bonbóny.

Fyzioterapeutická klinika

Po třech dnech opět přišla klientka, která nemůže hýbat prstem na ruce. Od minulé rehabilitace se její stav o trochu zlepšil, už trochu pohla palcem. Doufáme, že po každé rehabilitaci udělá takový pokrok jako dnes.

Opět je pátek, tak vyrážíme do města!!!!

14. den

25.5.2024

Ráno jsme si přivstaly abychom si daly snídani v našem oblíbeném podniku. Daly jsme si churros s čokoládou a čerstvý pomerančový džus. Později jsme se vydaly do centra nakoupit suvenýry. Na večer jsme šly na vyhlídku nedaleko Alcazaby.

15. den

26.5.2024

Neděli jsme věnovaly odpočinku na pláži a pozdějšímu úklidu našeho bytu. Zítra ráno odjíždí naše spolubydlící z Německa, a tak jsme s nimi zašly na večeři.

16. den

27.5.2024

Poslední pracovní týden před námi.

Školka

Dnes jsme byly velmi mile překvapené, protože paní učitelky měly pro děti připravenou činnost. Poznávání zvířátek. Jak se jmenují, jakou mají srst a jaké zvuky vydávají. Provádět s dětmi pedagogické činnosti je téměř nemožné, kvůli jazykové bariéře a nízkému věku. Každopádně paní učitelky se nám snaží co nejvíce pomoci.

Fyzioterapeutická klinika

Dnes jsem byla s fyzioterapeutkou Dianou, takže jsem měla možnost dozvědět se opět něco nového. Jinak vše probíhalo jako každý jiný den.

17. den

28.5.2024

Školka

Rána ve školce jsou pokaždé stejná. Provádí se pečovatelské činnosti, jako je krmení, uspávání a přebalování dětí. Dnes jsme byly u těch nejmladších, takže nás žádná náročná práce nečekala. Všechny děti leží ve svých kolébkách a náplní naší práce je pouze o ně pečovat.

Fyzioterapeutická klinika

Rozdíl oproti Česku je ten, že tu po každé masáži používají elektroterapii (TENS) spolu s lampou Solux. Samozřejmě na klienty, kteří mají například kardiostimulátor elektroterapii nelze použít, proto jim aplikují pouze Solux.

18. den

29.5.2024

Školka

Náš poslední den ve školce. Děti jsme si velmi oblíbily a praxe s nimi si moc užily, takže nás opravdu mrzí, že už je vše u konce. Rozloučily jsme se  tancováním na španělské písničky a užily si náš poslední společný den.

Fyzioterapeutická klinika

Dnes jsem mohla vidět jak probíhá vyšetření krční páteře po autonehodě. Na krk a hlavu ze zadu se nasadí dva senzory, klient musí hýbat hlavou a zjišťuje se jak velký je rozsah pohybu. Poté se výsledky vyšetření pošlou pojišťovně, která posoudí výsledky a podle toho buď klientovi zaplatí rehabilitace, nebo mu je zamítne. Bylo to velké zpestření posledního dne, pak už následovalo jen loučení.

19. den

30.5.2024

Ráno jsme se vydaly do školy Idiomas Carlos V na naší goodbye session. Obdržely jsme certifikáty, odevzdaly důležité papíry a vyfotily se. Poté jsme zamířily na oběd. Námi vybraná restaurace nebyla nejlepší volba, ale výhled na přístav to vylepšil. Protože je to náš předposlední den, musíme ho využít na plno. A to opalováním na pláži 🙂

20. den

31.5.2024

Den našeho odletu zpátky domu 🙁 Ráno jsme ještě dokoupily suvenýry, naposledy si prošly krásné centrum a musely jsme jít balit. Za náš pobyt jsme si všimly, že Španělé jsou velmi nedochvilní, což nám zkomplikovalo situaci i dnes. Řidič měl přijet v 18:30 před náš byt, ale nestalo se tak. Po 15 minutovém čekání jsme zavolaly, abychom zjistily, že náš řidič opět neumí anglicky a čeká na úplně jiném místě. Na letiště jsme se ale dostaly a všechno v klidu stihly. Čekání na letišti uteklo rychle stejně jako naše cesta letadlem.

Na závěr bychom chtěly poděkovat a říct, že si vážíme této příležitosti, protože jsme získaly mnoho nových zkušeností, poznaly novou kulturu a byl to pro nás nezapomenutelný zážitek, na který budeme rády vzpomínat. Proto, pokud máte možnost se přihlásit, tak neváhejte!